Pondelok – Piatok: 09:00 – 17:30

Canex Články Ako môžu maloobchodníci využiť maximum z bezobslužných obchodov

| Axis Blog |

Publikované 26. septembra 2022
Dahua
canex-blog_docs-image_33

Dahua TechMonth (WizMind): 3 praktické aplikácie monitorovania metadát založených na človeku

6. decembra 2021
Axis
canex-blog_docs-image_122

Nevyužitý potenciál video analýzy v bankovom sektore

10. mája 2018
Hanwha
canex-blog_docs-image_05

Hanwha Techwin uvádza na trh päť kamier AI série P s rozlíšením 2MP

9. augusta 2021
Dahua
canex-blog_docs-image_47

Riešenie: Dahua Smart Traffic Management

24. januára 2022

Ako môžu maloobchodníci využiť maximum z bezobslužných obchodov #

Keď sa nakupujúci vracajú do kamenných predajní, tieto obchody stále čelia kolotoču výziev – jednou z nich je zmena v očakávaniach spotrebiteľov. Dnešní spotrebitelia majú tendenciu uprednostňovať technické, pohodlné, personalizované a sociálne vzdialené zážitky, ktoré spoločne vytvárajú pôdu pre vzostup bezobslužných obchodov.

Meniaca sa tvár maloobchodu #

Pandémia nevyhnutne ovplyvnila spôsob, akým ľudia žijú, socializujú sa, pracujú, cestujú a nakupujú. Z tohto dôvodu prešlo maloobchodné prostredie v dôsledku viacerých faktorov výraznou transformáciou; rýchly pokrok v technológiách, vzostup elektronického obchodu a rastúce povedomie o výhodách poskytovaných týmito službami. V dôsledku toho museli podniky zmeniť spôsob fungovania, aby vyhovovali neustále sa vyvíjajúcim potrebám zákazníkov a zostali relevantné.

Keďže rok 2022 pokračuje v zmierňovaní opatrení týkajúcich sa sociálneho odstupu, maloobchodný sektor čelí výzve hladko integrovať svoje fyzické a digitálne modely tak, aby vyhovovali novým prioritám, postojom a nákupným návykom spotrebiteľov. Obchod, ktorý sľubuje menej osobných interakcií a viac možností samoobsluhy, a napriek tomu musí zostať pohodlný a efektívny, je to, čo môžu priniesť koncepty bezobslužných predajní.

Preklenutie priepasti medzi očakávaniami spotrebiteľov a maloobchodnými skúsenosťami #

Hoci maloobchodníci až teraz plne prijali takýto koncept, ktorý umožnila technológia, myšlienka bezobslužných predajní nie je nová. Autonómny maloobchod zaznamenal veľký úspech s mnohými veľkými a malými podnikmi, vrátane Amazon Go v USA, Cheers with Visa v Singapure, Crazy Candy vo Švédsku a BingoBox v Číne.

Zmena priorít zákazníkov počas pandémie bola hnacou silou druhého dychu bezobslužných predajní. Keďže osobné zdravie a bezpečnosť majú prednosť, spotrebitelia plne prijali elektronický obchod a posunuli sa smerom k bezkontaktnému nakupovaniu.

Podľa výskumu spoločnosti Axis „Spotrebiteľské preferencie smerom k skúsenostiam s bezobslužnými obchodmi“ má 15 % respondentov v regióne APAC znížený záujem o fyzické nakupovanie a 31 % uprednostňuje obchody s pravidlami sociálneho odstupu. S týmito obavami, spolu s nedávnym komfortom a rastom elektronického obchodu, dnešní spotrebitelia očakávajú bezproblémové, technicky založené skúsenosti – a splnenie týchto očakávaní bude kľúčové.

Aby sme to dosiahli, je nevyhnutné prepracovať a prijať stratégiu, ktorá rozšíri fyzický svet o digitálne technológie, ktoré najlepšie podporujú nové spotrebiteľské vzorce. Bezobslužné obchody sú potenciálnou odpoveďou na túto otázku – vďaka použitiu technológie sú zážitky obohatené o pohodlie, personalizáciu a maximálny sociálny odstup v bezpečnom prostredí.

Naša štúdia tiež zistila, že bezpečnosť – z hľadiska sociálneho odstupu a zdravia – a bezpečnosť boli spotrebiteľmi vnímané ako rozhodujúci prvok pre obchody bez obsluhy. Na zvýšenie bezpečnostných štandardov môžu operátori implementovať opatrenia na kontrolu prístupu, ako je napríklad bezkartový alebo mobilný prístup s QR kódom ako súčasť postupov vstupu do obchodu. Inteligentné technológie sledovania videa a analýzy videa môžu pomôcť zautomatizovať implementáciu opatrení sociálneho dištancovania, ako sú zvukové hlasové varovania, keď zákazníci stoja príliš blízko. V kombinácii môžu tieto technológie tiež pomôcť operátorom dosiahnuť požadované ciele udržateľnosti automatickým napájaním stropných svietidiel a klimatizácie počas obdobia pokoja a v prípade potreby ich reštartovaním.

Namiesto toho, aby sa ľudia stali zastaranými, budú naďalej hrať úlohu v maloobchodnom prostredí. Viac ako 40 % respondentov z APAC v štúdii Axis očakávalo, že si bezpilotné sklady zachovajú ľudskú podporu pre pomoc alebo núdzové situácie. Potvrdzuje to aj samostatná štúdia, ktorá zistila, že zamestnanci by mohli vykonávať úlohy efektívnejšie, keď boli špecifické procesy automatizované, čím sa zvýšila celková produktivita. Namiesto zamerania sa na jeden alebo druhý by podniky mali využívať online kanály a kanály v obchodoch a klásť dôraz na integráciu týchto dvoch kanálov, aby dosiahli čo najlepšiu zákaznícku skúsenosť.

Zatiaľ čo celková zložitosť a nesúlad s očakávaniami predstavovali prekážky pre prvých používateľov bezobslužnej maloobchodnej technológie, operátori dosiahli úspech vďaka užšej integrácii procesov zabezpečenia, prístupu k zákazníkom a zákazníckej skúsenosti.

Cesta k autonómnemu nakupovaniu #

Pandémia nevyhnutne urýchlila prijatie digitálnych technológií a tieto zmeny pravdepodobne zostanú v dohľadnej budúcnosti. Pevne veríme, že moderné technológie video sledovania budú rozhodujúce pri riešení problémov s prevádzkovou bezpečnosťou bez toho, aby ohrozili nakupovanie spotrebiteľov a poskytli pôsobivé skúsenosti zákazníkov s cieľom maximalizovať spokojnosť a lojalitu.

Keďže je ťažké ignorovať výhody autonómneho maloobchodu, organizácie na celom svete musia zvážiť začlenenie autonómneho nakupovania ako súčasť svojich obchodných cieľov. Hoci počiatočné investície môžu byť dôvodom na obavy, prevádzkovatelia by sa mali pri výpočte návratnosti investícií zamerať na potenciálne zisky, ako je napríklad dlhodobé šetrenie nákladov, keďže sa akceptácia bezobslužných skladov začína zrýchľovať.

Bezobslužné obchody, ktoré sú pripravené byť budúcnosťou maloobchodného priemyslu, tu zostanú a ukazujú sa ako relevantnejšie než kedykoľvek predtým. Najúspešnejšími maloobchodníkmi budú tí, ktorí investujú úsilie do úplného pochopenia svojich zákazníkov a využitia správnych technológií na vytvorenie bezproblémového nakupovania a získania maximálnej hodnoty z bezobslužného maloobchodu.

X